marți, 20 ianuarie 2015

Mania cumparaturilor inutile pentru bebei




Femeile însărcinate dau ușor în mania cuibului, febra cumpărăturilor pentru micul astronaut de la purtător. Nu fac nici eu excepție. Încerc totuși să nu mă las purtată de val și să mă rezum la ceea ce s-a dovedit a fi la primii doi copii util.

Începem cu lista acelor lucruri care pentru noi au fost total inutile și sigur nu vor figura pe lista de cumpărături:

Termometru pentru băiță: durează 2 secunde sa introduci cotul în apă și să simți cu propria piele temperatura apei. Bebele îți va exprima foarte curând singur dorințele pentru apă mai caldă sau mai rece. În aceeși categorie includ cădițe cu senzori de temperatură, suportui anatomice și tot felul de ghidușii. Prostioare de marketing, nu avem nevoie de așa ceva.

Sterilizator pentru sticluțe: never used one! Are aceeși utilitate pentru mine ca și fierbătorul de ouă ... adică zero. O oală mare + apă + aragaz este tot ce am nevoie pentru a steriliza o sticluță.

Pompă pentru sân: din câte am încercat, niciunul nu mi s-a părut eficient, tot manual mă descurcam cel mai bine. De data asta nici nu mă mai complic cu așa ceva.

Umidificator: mai nou sunt tot mai sofisticate, cu ultrasunete, cu ultrasmecherii. Nu am folosit niciodată.

Jucării de pluș: adunătoare drăguțe de praf. Sunt bune doar de ornament.

Centre de joacă: costisitoare și inutile, nou-născutul învață din interacțiunea cu părinții, frații etc. iar pentru aceasta nu este nevoie de jucării costisitoare. Câteva zornăitoare colorate, o jucăriuță mică muzicală - suficient pentru început.

Papucei: până la 7 luni bebele nu are nevoie de pantofi cu talpa tare, dacă e frig puneți mai multe straturi.

Hăinuțe de firmă: epatarea cu hăinuțe de firmă nu e ceva pentru mine. Inutil, costisitor, stupid. Dacă materialul este moale și de calitate, nu mă interesează ce scrie pe haină. Să dau de 5 ori prețul pe hăinuțe adidas sau mai știu eu ce ... no way!


Mă opresc aici, dar sunt binevenite comentariile cu ceea ce vi se pare vouă inutil și trebuie evitat în mania cumpărăturilor mămicești.

2 comentarii:

  1. La capitolul hainute as mentiona inutilitatea cumpararii a multe piese de acelasi fel. Creste si nu va apuca sa imbrace daca sunt prea multe. Cheltuiala inutila deci, cata vreme exista masina de spalat.
    De asemenea mania spalatului separat a hainelor copilului e alta chestie inutila. Eu le-am spalat mereu lor hainele cu ale noastre, am sortat doar categoriile. De ex nu spalam hainele lor cu chilotii si ciorapii nostri, dar le spalam cu restul hainelor noastre, cu acelasi detergent, lichid, preferabil.
    Calcarea hainelor copilului- inutila.
    Spalarea copilului pe cap zilnic- inutila.
    Masajul cu x lotiuni pe tot corpul- inutil daca cel mic da semne ca nu i place asa ceva. Copiilor mei le placea doar masajul la talpite si frecarea usoara pe spate de ex.
    Baby phone- util numai daca ai intentia sa pleci prin curte cine stie cat timp si sa uiti sa te mai intorci.
    Tetine, biberoane si suzete de toate formele, culorile si marimile. Cele simple de latex sunt cele mai agreata de bb. Nu musai Nuk, Avent, nu musai cu forma cea mai ciudata, sunt f bune si de la Primii Pasi.
    Iarasi patutul. Daca nu intentionati sa-l puneti pe bb sa doarma in patutul lui, nu are rost investitia intr-unul din lemn ecologic, lustruit, vopsit ecologic, saltea de nuca de macadamia, de cocos, de etc. Un patut textil, cu cadru metalic, cu o saltea de la baby confort, cu 2 fete, una tare, una mai moale, cu husa lavabila, simplu, care ulterior devine si loc de joaca e arhisuficient.
    Leagane electrice cu lumini, cu melodii pt calmare nu sunt necesare. Fiecare are un computer unde poate pune cv muzica clasica si brate sa poarte copilul cand il doare burtica sau e mai indispus. Uneori ajuta pur si simplu sa-l lasi in pace sa-si descarce nervii daca te ai asigurat ca i=ai asigurat toate conditiile sa se simta confortabil (hranit, imbracat adecvat, schimbat scutecul). Altfel, risti sa l transformi in mic tiran dandu-i concursul la fiecare scancet.
    Rotobil bengos- nenecesar. Unul simplu e suficient, nu va petrece mult timp in el.
    Scaunul de masa si olita de fitze, cu sunete, lumini, forme alambicate- inutil. Un scaun de masa ce se prinde direct de masa familiei din bucatarie e bun. Acolo are copilul ocazia sa manance cu toti ai casei si sa interactioneze, sa observe, sa invete prin imitare.
    O olita simla de tot, cu 5 lei, e cea mai buna.

    Foarte util mi-a fost mie in casa, cel mai util de fapt, un carucior mic, nepretentios, un no name, cu care imi deplasam copiii dupa mine in bucatarie, sau pe unde mai aveam eu treaba prin casa cat ei aveau pana intr-un an. Acel carucior l-am folosit si ca sa ii adorm ziua, ii impingeam fata-spate cu piciorul in timp ce eu curatam legume sau impachetam haine sau citeam pur si simplu. Dupa ce se trezeau ii ridicam putin spatarul si bb era apt sa ma observe prin casa sau sa se uite la zornaitoarele atarnate acolo.

    Acest carucior mic, il foloseam numai in interior. Jos la bloc aveam legat un altul cu roti uriase, luat de pe Brancoveanu, capabil sa treaca peste toate gropile si denivelarile de pe trotuarele si sa se catere peste toate bordurile orasului. Cu ala mi-am facut bicepsi, caci nu se manevra prea usor, nu avea rotile din fata mobile si nici maner reversibil. Dar era robust, caci la un moment dat cara doi copii, pe Andreea nou nascuta si pe Dani de 2 ani jumate, catarat si el langa ea. Plus cele 5 plase de legume de la piata, bidoane de apa, paine etc. :)

    Foarte utile sunt paturicile, eu aveam vreo 3-4. Moi, de bumbac. Si multe prosopele, caci in jurul unui bb, prosopelele-batistute nu vor fi de prisos, oricat de multe ar fi.

    Sper sa ti fi fost utila postarea mea :)

    Asa ca da, draga Gabi, nu ai nevoie sa pui bazele unei statii

    RăspundețiȘtergere
  2. Cam asa consider si eu. Prefer sa simplific lucrurile. Dar noi patutul sigur il vom folosi, nu sunt adepta cosleepingului.

    RăspundețiȘtergere