marți, 27 ianuarie 2015

Go green



De câteva luni bune mi-am format excelentul obicei de a bea în fiecare dimineață smoothie verde. Rețeta de bază spune că trebuie minim 50% din compoziție să fie formată din frunze verzi, restul fructe, se diluează cu apă (în funcție de cantitatea de solide si consistența dorită), se poate adaugă o lingură de miere și și o lingură de semințe (susan, in sau altele după fantezie).

Eu în general folosesc diverse tipuri de salată verde, spanac, valeriană, pătrunjel verde, busuioc, mentă, frunze de morcov, frunze de gulie sau orice altă frunză verde comestibilă îmi cade în mână. La capitolul fructe folosesc ce am la dispozitie (de obicei 2 fructe diferite la un smoothie): banane, mere, portocale, kiwi, mango, mandarine, pere sau ... ce o fi de găsit. Mai adaug câte o linguriță de orz verde (praf) și miere dacă folosesc fructe mai acre (portocale, kiwi).

E o super-porție de sănătate și energie și startul perfect al unei zile.

Dacă vă întrebați ce este mai ok, smoothie la blender sau sucuri stoarse, iată câteva avantaje care înclină balanța spre smoothie:

Deși prepararea este rapidă, substanțele nutritive și vitaminele nu sunt distruse în smoothie, iar antioxidanții din frunzele verzi sunt omogenizate în băutură și își păstrează proprietățile chiar și 2-3 zile. Eu personal îl prepar proaspăt dimineața, dar am mai băut și seara câte un pahar rămas extra și nu avea deloc gustul schimbat.
– La preparearea mixului abia dacă rămân rebuturi, spre deosebire sucurile stoarse. Din acest motiv, un smoothie este cu siguranță mai bogat în fibre decât un suc stors.
– Datorită substanțelor din frunzele verzi, fructoza se asimilează mai lent, astfel incât glicemia va avea o creștere lentă și sănătoasă, asigurând energie un timp mai îndelungat.


Așadar, go green!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu